Začali jste podnikat? Je zapotřebí také přemýšlet nad vedením účetnictví, nebo daňovou evidencí
Máte zajímavý podnikatelský plán, nebo jste našli díru na trhu, a chcete se pustit do podnikání? Pokud jste zvážili všechna pro i proti a máte dostatek vlastních nebo půjčených financí na rozjezd firmy, pak to určitě není špatný nápad. Co všechno byste měli zařídit?
Když se stanete živnostníkem nebo podnikatelem
Spousta lidí začíná podnikat jako osoba samostatně výdělečné činná (OSVČ) neboli živnostník. K tomu si stačí založit živnostenský list, případně koncesní listinu a můžete se pustit do práce. Bohužel, tak jednoduché to ale samozřejmě není. Jakmile se z vás totiž OSVČ stane, budete mít už navždy co do činění s finančním úřadem, zdravotní pojišťovnou a správou sociálního zabezpečení, kam budete odvádět daně a pojistné. Proto je nutné se seznámit s příslušnými předpisy a zákony. Neznalost zákonů neomlouvá!!!
Současně je třeba myslet i na to, kdo vám povede daňovou evidenci, případně účetnictví. Některý živnostník si na zpracování daňového přiznání troufá sám, protože má ekonomické znalosti, jinému musí pomoct účetní nebo daňový poradce.
Kdy je lepší si najmout účetní?
Přenechat vedení účetnictví plátce DPH účetní firmě je rozumné řešení. S agendou souvisí řada zákonů, vyhlášek a předpisů, které dobře ovládá jen kvalitní účetní. Může vám poradit v oblasti daní, Intrastatu, pokud obchodujete s EU nebo třetími zeměmi, a provede také daňovou optimalizaci, na jejímž základě je pak vypočtená konečná daň z příjmu.
Máte zaměstnance? Pak i mzdy vám zpracuje účetní
Pokud podnikáte a máte zaměstnance, je mzdová agenda včetně vedení statistiky, zpracování měsíčních hlášení a odvodů nedílnou součástí vašeho účetnictví. Tento obor je náročný na odborné znalosti, tudíž je třeba si vybrat účetní firmu, na kterou je v tomto ohledu spolehnutí a která dokáže nabídnout i pracovně-právní poradenství.
Zdrj foto: Amy Hirschi/Unsplash.com